Κυτταριτιδα και διατροφη

10 συμβουλές κατά της κυτταρίτιδας


1. Καταναλώστε τουλάχιστον 5 μερίδες φρούτων και λαχανικών καθημερινά.
Είναι πλούσια σε αντιοξειδωτικά (βιτ. C, E, A) - τα οποία ενισχύουν την παραγωγή του κολλαγόνου και εξουδετερώνουν τις ελεύθερες ρίζες - και κάλιο - το οποίο συμβάλλει στη μείωση της κατακράτησης υγρών και στην καλή κυκλοφορία του αίματος.


2. Καταναλώστε τροφές πλούσιες σε σελήνιο (καρύδια, ψάρια, θαλασσινά, κρέας) και ω-3 λιπαρά οξέα (σολωμός, σαρδέλες, σκουμπρί, τόνος, λιναρόσπορος, καρύδια).
Τα δύο αυτά στοιχεία βελτιώνουν την ελαστικότητα του δέρματος.


3. Πιείτε τουλάχιστον 2 λίτρα υγρών καθημερινά.
Συμβάλλουν στην καλή ενυδάτωση του οργανισμού και στη μείωση της κατακράτησης. Προτιμήστε το νερό αλλά και διουρητικά αφεψήματα όπως πράσινο τσάι, λουίζα, φασκόμηλο.


4. Αντικαταστήστε τους επεξεργασμένους υδατάνθρακες (λευκό ψωμί, λευκά ζυμαρικά, αλεύρι κτλ) με σύνθετους (π.χ. ψωμί και δημητριακά ολικής άλεσης).
Τα τρόφιμα που είναι πλούσια σε σύνθετους υδατάνθρακες είναι πλούσια και σε φυτικές ίνες, οι οποίες βοηθούν τον κορεσμό και την καλύτερη λειτουργία του εντέρου.


5. Αποφύγετε τα τηγανιτά, τα ζωικά λίπη και τα επεξεργασμένα τρόφιμα (π.χ. μπισκότα, πατατάκια), καθώς είναι πλούσια σε «κακά λιπαρά» (κορεσμένα και trans).
Αντικαταστήστε τα ζωικά λίπη με φυτικά (π.χ. ελαιόλαδο, ξηροί καρποί) και προτιμήστε άπαχα κρέατα, ψάρια και γαλακτοκομικά με χαμηλά λιπαρά.


6. Περιορίστε την κατανάλωση γλυκών.
Είναι πλούσια σε ζάχαρη και «κακά λιπαρά». Περιοριστείτε στο 1 γλυκό την εβδομάδα. Προτιμήστε τις «υγιεινές» εκδοχές τους, όπως γλυκά με στέβια, γλυκό του κουταλιού, μαύρη σοκολάτα.


7. Περιορίστε το αλάτι.
Προκαλεί κατακράτηση υγρών και εντείνει το πρόβλημα της κυτταρίτιδας.


8. Σταματήστε ή ελλαττώστε το κάπνισμα και περιορίστε την κατανάλωση αλκοόλ. Δημιουργούν ελεύθερες ρίζες που «επιτίθενται» στα κύτταρα του δέρματος και του συνδετικού ιστού, επιδεινώνοντας το πρόβλημα της κυτταρίτιδας.


9. Βάλτε την άσκηση στη ζωή σας!
Έντονο περπάτημα, τρέξιμο, κολύμπι, γυμναστήριο, πιλάτες, χορός κ.α. ... Βρείτε ποια μορφή άσκησης σας ευχαριστεί και ξεκινήστε! Αφιερώστε από 1 ώρα 3-4 φορές την εβδομάδα και το αποτέλεσμα θα σας ανταμείψει.


10. Μην πανικοβάλλεστε!
9 στις 10 γυναίκες αντιμετωπίζουν πρόβλημα με την κυτταρίτιδα. Αγαπήστε το σώμα σας με τα ελλαττώματα του και κάνετε ότι καλύτερο μπορείτε.



Φαγόπυρο: ένας διατροφικός θησαυρός!

Το φαγόπυρο (ή "μαύρο σιτάρι") είναι ένα δημητριακό που μας έρχεται από την Ανατολή.

• Αποτελεί βασικό συστατικό για τα γνωστά μας noodles, ενώ είναι εξαιρετική πηγή πρωτείνης (13γρ/ 100γρ φαγόπυρου) και περιέχει όλα τα απαραίτητα αμινοξέα.

• Δεν περιέχει γλουτένη για αυτό είναι κατάλληλο για άτομα με κοιλιοκάκη.

• Είναι πλούσιο σε βιταμίνες του συμπλέγματος Β, βιτ. Ε,Κ, μέταλλα και ιχνοστοιχεία (ασβέστιο, σίδηρο, κάλιο, μαγνήσιο, φώσφορο, ψευδάργυρο, σελήνιο κ.α. και φλαβονοειδή (ουσίες με αντιοξειδωτική και ανιφλεγμονώδη δράση).

• Περιέχει 10γρ φυτικών ινών/ 100γρ, συμβάλλοντας στην καλή λειτουργία του εντέρου.

• Έρευνες έχουν δείξει ότι μια διατροφή που περιέχει φαγόπυρο μπορεί να συμβάλλει στην μείωση της αυξημένης αρτηριακής πίεσης και της κακής χοληστερόλης, βελτιώνοντας την καρδιαγγειακή υγεία.


Πως μπορείτε να το εντάξετε στη διατροφή σας;

Το φαγόπυρο καταναλώνεται και ωμό και μαγειρεμένο. Μπορείτε να το προσθέσετε σαν συνοδευτικό με κρέας ή ψάρι, μέσα στο γιαούρτι, στις σαλάτες, στα όσπρια και να δημιουργήσετε ένα εξαιρετικά θρεπτικό γεύμα. Επίσης κυκλοφορούν στο εμπόριο προϊόντα με φαγόπυρο, όπως αλεύρι, ζυμαρικά.